Annonce

Smugkig i det nye Hendes Verden

Bliv abonnent på Hendes Verden

Køb et lækkert tæppe til de kolde aftener.

Køb allerede i dag »

Flipp – alle dine favoritmagasiner

Prøv 1. måned gratis

Klik her »

Visit hendesverden.dk's profile on Pinterest.

Vinderne er fundet!

 

Her kan du se, om du er blandt de heldige vindere i Hendes Verdens mange konkurrencer

Se navnene på de mange vindere her

Annonce
Annonce
Annonce

6 lækre og sunde salater

Seks skønne salater med gods i - brug dem som en ret i sig selv, eller som lækkert tilbehør til en god middag.

 

Salat med blomkål, pasta og skinke

Salat med andebryst

Salat med kylling og ananas

Salat med sorte bønner

Spansk salat med appelsin og sherryeddike

Lun nicoisesalat med tun

 

 

Annonce

Fjerkræ
Tænk fremad, når du laver aftensmad: Er der noget, du kan forberede til dagen efter, mens du alligevel er i køkkenet? Stille et par andebrystfileter i ovnen, så de er klar til middagen næste dag f.eks.?
Sådan gør du:
  1. Rør dressingen sammen, og smag den til.
  2. Skyl spinaten, skær den skyllede peberfrugt i strimler og de skrabede gulerødder i tynde skiver.
  3. Rist sesamfrøene på en tør pande, og skrab dem over på en tallerken. Hæld lidt olie på panden, tilsæt spinat, gulerødder og
Velbekomme!
Sådan gør du:
  1. Kog pastaen efter anvisningen på emballagen, og kom
  2. den i en sigte. Overbrus den med koldt vand, og lad den dryppe af.
  3. Del blomkålen i små buketter, og bland dem med pasta, ærter, tomater i små tern, snittet forårsløg og skinke. Pisk ingredienserne til marinaden sammen, og vend den i salaten.
Velbekomme!
Sådan gør du:
  1. Steg kyllingetern gyldne og gennemstegte i olie på en pande. Krydr med salt og peber.
  2. Del salaten i mindre stykker, snit rødkålen, skræl appelsinen, og skær den i skiver. Bland det på et fad, og fordel kyllingen over.
  3. Skær skallen af ananassen, og skær ananaskødet i tern. Fordel ananasternene over salaten.
  4. Dryp olie og citronsaft over, og krydr med salt og peber. Rist solsikkefrøene på en tør pande, og drys em over salaten. Pynt evt. med basilikum.
Velbekomme!
Sådan gør du:
  1. kyl og afdryp bønnerne i en sigte.
  2. Skær tomaterne i halve både og agurken i små tern. Snit forårsløgene. Skræl mangoen, og skær kødet i tern. Pisk ingredienserne til marinaden sammen, og vend den i bønner, grønsager og mango.
  3. Energi pr. person: 2210 kilojoule (530 kcal) Energifordeling: Protein: 15 g – 12 % Kulhydrat: 88 g – 67 % Fedt: 12 g – 21 %
Tips!
Du kan komme stykker af stegt kold kylling i salaten.
Velbekomme!
Sådan gør du:
  1. Fordel salaten på et fad. Skræl appelsinerne, og fjern den hvide hinde. Skær appelsinerne i tynde skiver, og fordel dem over salaten. Skær rødløget i meget tynde skiver, og fordel dem over appelsinerne. Rist pinjekernerne på en tør pande, og drys dem over.
  2. Pisk dressingen sammen, og dryp den over salaten. Krydr med salt.
Velbekomme!

Fisk
En pæn tunbøf er mere delikat end den dåse tun, der sædvanligvis bruges i denne salat.
Sådan gør du:
  1. Kog kartoflerne møre, nip bønnerne, og kog dem 8 min. Læg løgringene i vand, så det skarpe kan fjernes, og skær tomat og salat i mundrette bidder.
  2. Pensl tunbøffen med olie, og steg den kort på begge sider. Drys med salt og peber, og skær den i tynde skiver.
  3. Anret tun og grønt sammen, og pynt med lidt kapers.
  4. Energi pr. person: 1940 kilojoule (450 kcal) Energifordeling: Protein: 48 g – 42 % Kulhydrat: 48 g – 42 % Fedt: 8 g – 15 %
Velbekomme!
Annonce