Annonce

Smugkig i det nye Hendes Verden

Ja tak, jeg vil gerne modtage Hendes Verdens e-mail nyhedsbrev med artikler, markedsføring mm. fra Hendes Verden og Hendes Verdens partnere. Læs mere om nyhedsbrevet, partnerne og deres produkter her.

Bliv abonnent på Hendes Verden

Køb et abonnement på Hendes verden og få to skønne julehjerter med lys fra Sirius. 

Køb allerede i dag »

Glæd en du holder af!

Giv et abonnement i julegave - Priser fra 149,- 

Klik her »

Visit hendesverden.dk's profile on Pinterest.

Vinderne er fundet!

 

Her kan du se, om du er blandt de heldige vindere i Hendes Verdens mange konkurrencer

Se navnene på de mange vindere her

Annonce
Annonce
Annonce

5 lækre retter med laks

Laks er let at lave i hverdagen, og smager især skønt med spinat og asparges. Her får du 5 gode opskrifter med laks.

Annonce
Sådan gør du:
  1. Pensl fisken med olie, og grill den over trækulsgrill. Krydr med salt og peber.
  2. Skræl papajaen, halver den, og skrab kernerne ud. Skær papajaen, tomaterne og agurken i tern. Snit forårsløgene. Bland papaja og grønsager med bønner, chili, limesaft og sukker. Smag til med salt. Server salsaen til fisken,
Velbekomme!
Sådan gør du:
  1. Skær laksen i 1 cm tykke skiver. Læg dem på bagepapir på en bageplade. Smør østerssauce over. Stil i ovnen ved 250 gr. i 5-8 min. på øverste ovnribbe.
  2. Skær eller bræk den træede del af aspargesene af. Steg aspargesene i olie på en pande 3-4 min. Tilsæt ingefær og evt. sesamolie. Krydr med salt og peber.
  3. Server lakseskiverne med asparges og det foreslåede tilbehør.
  4. Energi pr. person: 1990 kilojoule (480 kcal) Energifordeling: Protein: 27 g – 23 % Kulhydrat: 55 g – 47 % Fedt: 16 g – 30 %
Velbekomme!
Sådan gør du:
  1. Kog løse ris som sædvanlig, og rør de færdige ris med smør og grønt.
  2. Drys fisken med salt og rigeligt friskmalet peber, og rist den hurtigt på alle sider. Den er færdig, når den føles fast.
  3. Anret laks og ris og server straks.
  4. TIDSFORBRUG: 25 MIN., HERAF ARBEJDSTID: 25 MIN.
Velbekomme!
Sådan gør du:
  1. Varm bollerne, og flæk dem.
  2. Fordel salatbladene på bundene. Fordel avocadokødi både og stykker af laks over. Smag yoghurten til med citronsaft, salt og peber, og dryp det over. Drys løg over, og krydr med salt og peber. Læg toppene over.
  3. 1490 kilojoule (360 kcal) Protein: 14 g – 16 % Kulhydrat: 54 g – 61 % Fedt: 9 g – 23 %
Velbekomme!
Sådan gør du:
  1. Skær skindet af den friske laks, og fjern den brune stribe i kødet under skindet. Skær fiskekødet i små tern. Flæk den vaskede agurk, fjern kernerne, og skær resten i små tern.
  2. Skær avocadokødet i små tern, og bland fisk, agurk og avocado med salt, peber, citronskal og løg.
  3. Beklæd 4 små oliesmurte forme (kopper, glas el.lign.) med lakseskiver, og fyld op med det øvrige fyld, tryk det godt sammen. Stil formene på køl, til de skal bruges.
Velbekomme!
Annonce