Annonce

Smugkig i det nye Hendes Verden

Få tips, ideer og inspiration til håndarbejde, bolig, blomster, hobby og lækre madopskrifter. Du kan også se frem til skønne tilbud. Sendes mandag og lørdag.

Bliv abonnent på Hendes Verden

Køb denne skønne Boheme-plaid fra Arctic i 100% ren norsk uld.

Køb allerede i dag »

Flipp – alle dine favoritmagasiner

Prøv 1. måned gratis

Klik her »

Visit hendesverden.dk's profile on Pinterest.

Vinderne er fundet!

 

Her kan du se, om du er blandt de heldige vindere i Hendes Verdens mange konkurrencer

Se navnene på de mange vindere her

Annonce
Annonce
Annonce

4 nemme slankeretter, der gør dig mæt

Her får du en række slankeopskrifter med masser af gode kostfibre og friske sommergrønsager – de smager skønt og gør dig mæt og veltilpas.

Pasta med kylling, bønner og tomater

Mørbradbøffer med æbler og spidskål

Kalveschnitzler med wokgrønsager

Omelet med spinat og røget laks

Annonce
Sådan gør du:
  1. Kog kyllingebrystfileterne i letsaltet vand ca. 20 min. under låg. Skær dem i tern.
  2. Kog pastaen efter anvisning på emballagen, og afdryp den i en sigte. Nip og kog bønnerne med i 6 min.
  3. Kom ingredienserne til pestoen i en blender eller foodprocessor, og mix det jævnt. Vend pestoen i pastaen, og fordel kylling og evt. lidt friskhakket chili over. Giv citronbåde til.
Tips!
Kalorieindhold pr. pers.: 460
Velbekomme!
Foto: Betina Hastoft / Opskrift: Bente Nissen Lundsgaard
Sådan gør du:
  1. Rens mørbraden for sener og hinder. Skær mørbraden i 2 cm’s skiver, og tryk dem let ud med hånden. Brun mørbradbøfferne i olie på begge sider. Steg dem færdige et par min. på hver side.
  2. Skær æblerne i både med skrællen på. Snit kålen. Skær løget i skiver. Svits æbler og løg i olie, til de er gyldne. Tilsæt rosmarin og vand, og kog det sammen 3-4 min. Smag til med salt og peber. Server bøfferne med æbleblandingen.
Tips!
Kalorieindhold pr. pers.: 400
Velbekomme!
Foto: Betina Hastoft / Opskrift: Bente Nissen Lundsgaard
Sådan gør du:
  1. Krydr kødet med salt og peber. Brun kødet på begge sider, og steg det færdigt ved jævn varme ca. 2-3 min. på hver side efter bruning. Tag kødet fra panden, og kasser stegefedtet.
  2. Rens porrerne, og skær dem i strimler. Skær gulerødder og peberfrugt i stænger.
  3. Varm olien i en wok, og lynsteg grønsagerne. Tilsæt vand, sukker, limesaft, ingefær og hvidløg. Kog op 1-2 min. Server kødet med grønsager, perlebyg og sojasauce. Du kan også vælge at komme sojasaucen i grønsagerne, imens de er i wokken. Pynt evt. retten med koriander.
Tips!
Kalorieindhold pr. pers.: 420
Velbekomme!
Foto: Betina Hastoft / Opskrift: Bente Nissen Lundsgaard
Sådan gør du:
  1. Skyl spinaten. Skær porrer i skiver. Kom porrerne i kogende letsaltet vand. Kog dem 2-3 min. Kom spinatbladene i, og kog videre ca. 1 min. Hæld det hele i en si, og lad vandet dryppe fra.
  2. Del æggene i blommer og hvider. Pisk æggehviderne stive. Kom æggeblommerne, mælk, salt og peber i æggehviderne, og pisk det hurtigt sammen.
  3. Lad olien blive varm på en pande. Hæld æggemassen på. Læg låg på. Lad omeletten bage ved svag varme ca. 10 min. Når omeletten er gennembagt, løsnes den forsigtig fra panden – lad halvdelen af omeletten glide over på et serveringsfad. Fordel porreblandingen og laksen herpå. Fold resten af omeletten over. Her har vi bagt 2 små omeletter af portionen i stedet, så der er en til hver.
Tips!
Kalorieindhold pr. pers.: 460
Velbekomme!
Foto: Betina Hastoft / Opskrift: Bente Nissen Lundsgaard
Annonce

Hendes Verden i denne uge

Skønt bagværk