Annonce

Smugkig i det nye Hendes Verden

Ja tak, jeg vil gerne modtage Hendes Verdens e-mail nyhedsbrev med artikler, markedsføring mm. fra Hendes Verden og Hendes Verdens partnere. Læs mere om nyhedsbrevet, partnerne og deres produkter her.

Bliv abonnent på Hendes Verden

Køb et abonnement på Hendes verden og få to skønne julehjerter med lys fra Sirius. 

Køb allerede i dag »

Glæd en du holder af!

Giv et abonnement i julegave - Priser fra 149,- 

Klik her »

Visit hendesverden.dk's profile on Pinterest.

Vinderne er fundet!

 

Her kan du se, om du er blandt de heldige vindere i Hendes Verdens mange konkurrencer

Se navnene på de mange vindere her

Annonce
Annonce
Annonce

Nakkestræk

Øvelser

Nakken er det ømme punkt hos mange, fordi det er så nemt at falde sammen i ryggen og stikke hagen frem i siddende stilling. Der er mange fordele ved at rette sig op: der bliver mere plads til vejrtrækningen, de indre organer bliver ikke klemt sammen og presset på bækkenbunden mindskes. Det er en forudsætning for en god siddende stilling, at nakken kan strækkes og denne øvelse er sagen for ømme og korte nakkemuskler. Lig på ryggen med bøjede ben. Læg en blå dobbeltbold ind under nakken, så den hviler lige under kraniekanten. Giv efter for nakkestrækket et minut eller to. Bevæg derefter ganske langsomt næsetippen fra side til side, som når du ganske langsomt ryster på hovedet. Gør bevægelsen et par gange, tag bolden væk og mærk, hvordan nakken føles nu?



Se alle vores øvelser her

Annonce
Tekst: Ea Suzanne Akasha
Foto: Lisbeth Holten
Publiceret: 18-01-2010

Facebook-kommentarer

Medlemskommentarer

Skriv kommentar
Du skal være logget ind for at deltage

Er du ikke medlem endnu?

 

Så meld dig ind, og få mulighed for...

 

  • At kommentere artikler, deltage i vores debatforum og give de andre brugeres billeder 'thumbs up'
  • At lave din helt egen side med f.eks. en blog, dit eget fotoalbum og meget meget mere..

Vi glæder os til, at kunne byde dig velkommen her på Hendesverden.dk!