Annonce

Smugkig i det nye Hendes Verden

Få tips, ideer og inspiration til håndarbejde, bolig, blomster, hobby og lækre madopskrifter. Du kan også se frem til skønne tilbud. Sendes mandag og lørdag.

Bliv abonnent på Hendes Verden

Køb denne skønne Boheme-plaid fra Arctic i 100% ren norsk uld.

Køb allerede i dag »

Flipp – alle dine favoritmagasiner

Prøv 1. måned gratis

Klik her »

Visit hendesverden.dk's profile on Pinterest.

Vinderne er fundet!

 

Her kan du se, om du er blandt de heldige vindere i Hendes Verdens mange konkurrencer

Se navnene på de mange vindere her

Annonce
Annonce
Annonce

Træn den dybe vejrtrækning

Helbred og spiritualitet
En god vejrtrækning påvirker ikke alene vores fordøjelse, forbrænding og energiniveau.

En god vejrtrækning påvirker ikke alene vores fordøjelse, forbrænding og energiniveau. Åndedrættet har også betydning for bl.a. evnen til at tackle stress, en god nattesøvn og et afbalanceret nerve- og hormonsystem, som også er så vigtig for at vi kan tabe os og holde vægten, fortæller Lotte Paarup i bogen „Åndedrættet – stress, søvn og slank”.

 

Her får du en øvelse til at træne dybe vejrtrækninger:


Læg dig på ryggen med den ene hånd på maven og den anden på siden af kroppen lige over taljen (så du kan mærke, hvad der sker, når du ånder hhv. ind og ud).


Lig og slap af, træk vejret så dybt som muligt – og mærk hvordan maven bevæger sig. På indåndingen løftes den, og på udåndingen sænkes den igen. 



Annonce


Træk vejret dybt ind og mærk (med en hånd på maven og en i siden) hvordan åndedrætsmusklen sænkes, så lungerne får plads til at udvide sig, mens bugindholdet presses nedad og udad.


På udåndingen løfter åndedrætsmusklen sig igen, og bugindholdet falder tilbage på plads.


Koncentrer dig om at trække vejret dybt, dybt, dybt! Du skal ikke spænde i mavemusklerne, kroppen slapper helt af, det er kun åndedrætsmusklen (mellemgulvet), der arbejder.


Fokuser også på din udånding - lad al luften sive ud hver gang, så undgår du at blive svimmel og får en langt bedre indånding. Lad gerne udåndingen vare lidt længere end indåndingen.

 

Læs mere om det sunde og slankende åndedræt og hent en gratis lydfil med øvelser på http://www.åndedrættet.nu/

Tekst: Lotte Paarup, www.denintelligentekrop.dk.
Foto: Lotte Paarup, www.denintelligentekrop.dk.
Publiceret: 29-12-2012

Facebook-kommentarer

Medlemskommentarer

Skriv kommentar
Du skal være logget ind for at deltage

Er du ikke medlem endnu?

 

Så meld dig ind, og få mulighed for...

 

  • At kommentere artikler, deltage i vores debatforum og give de andre brugeres billeder 'thumbs up'
  • At lave din helt egen side med f.eks. en blog, dit eget fotoalbum og meget meget mere..

Vi glæder os til, at kunne byde dig velkommen her på Hendesverden.dk!

Hendes Verden i denne uge

Dagens lækkeri

Broderi

Skønt bagværk