Annonce

Smugkig i det nye Hendes Verden

Få tips, ideer og inspiration til håndarbejde, bolig, blomster, hobby og lækre madopskrifter. Du kan også se frem til skønne tilbud. Sendes mandag og lørdag.

Bliv abonnent på Hendes Verden

Køb denne skønne Boheme-plaid fra Arctic i 100% ren norsk uld.

Køb allerede i dag »

Flipp – alle dine favoritmagasiner

Prøv 1. måned gratis

Klik her »

Visit hendesverden.dk's profile on Pinterest.

Vinderne er fundet!

 

Her kan du se, om du er blandt de heldige vindere i Hendes Verdens mange konkurrencer

Se navnene på de mange vindere her

Annonce
Annonce
Annonce

Hovedpine - effektive øvelser

Helbred og spiritualitet
Flere effektive øvelser mod hovedpine. Lav dem dagligt.

Find ind i den gode balancestilling, hvor du sidder på sædeknuderne, og hovedet hviler uanstrengt på halsen. Forestil dig en meget stor urskive foran ansigtet med næsen i urskivens centrum.



A.
Tag først en dyb indånding. Se derefter nedad mod kl. 6 på urskiven, så hagen går mod brystet, og nakken strækkes på en udånding.
B.
På indåndingen ser du op mod kl. 12 og fører nakken bagud, så du strækker forsiden af halsen. Gentag denne del af øvelsen i en rolig rytme, der følger din vejrtrækning endnu et par gange.
C.
Træk vejret ind. På udåndingen drejer du hovedet til siden mod kl. 3, så du strækker siden af halsen. På indåndingen fører du næsen tilbage til midten.
D.
Træk vejret ind. På udåndingen drejer du hovedet til siden mod kl. 9, så du strækker siden af halsen. På indåndingen fører du næsen tilbage til midten. Gentag også denne del af øvelsen i en rolig rytme, der følger din vejrtrækning endnu et par gange.
E.
Se lige frem, og træk vejret ind. På udåndingen går næsetippen op mod kl. 1, så du mærker et stræk på halsens forside helt nede fra de øverste ribben.
F.
Før næsen tilbage på indåndingen. På næste udånding går næsetippen op mod kl. 11. Gentag denne del af øvelsen et par gange.
G.
Se lige frem, og træk vejret ind. På udåndingen går næsetippen ned mod kl. 5, så du mærker et stræk på hals og nakke. Før næsen tilbage på indåndingen.
H.
På næste udånding går næsetippen til den anden side mod kl. 7. Gentag denne del af øvelsen et par gange.
Annonce


Tip: Det øger virkningen af øvelsen at holde fast i stolesædet, så strækket øges. Gør det først, når dine muskler er parate!

Læs mere om hovedpine her:
3 x massér spændingerne væk
Kur for hovedpineramte
Hovedpine - effektive øvelser

Tekst: Ea Suzanne Akasha
Foto: Lisbeth Holten
Publiceret: 27-12-2010

Facebook-kommentarer

Medlemskommentarer

Skriv kommentar
Du skal være logget ind for at deltage

Er du ikke medlem endnu?

 

Så meld dig ind, og få mulighed for...

 

  • At kommentere artikler, deltage i vores debatforum og give de andre brugeres billeder 'thumbs up'
  • At lave din helt egen side med f.eks. en blog, dit eget fotoalbum og meget meget mere..

Vi glæder os til, at kunne byde dig velkommen her på Hendesverden.dk!

Hendes Verden i denne uge

Dagens lækkeri