Annonce

Smugkig i det nye Hendes Verden

Få tips, ideer og inspiration til håndarbejde, bolig, blomster, hobby og lækre madopskrifter. Du kan også se frem til skønne tilbud. Sendes mandag og lørdag.

Bliv abonnent på Hendes Verden

Køb denne skønne Boheme-plaid fra Arctic i 100% ren norsk uld.

Køb allerede i dag »

Flipp – alle dine favoritmagasiner

Prøv 1. måned gratis

Klik her »

Visit hendesverden.dk's profile on Pinterest.

Vinderne er fundet!

 

Her kan du se, om du er blandt de heldige vindere i Hendes Verdens mange konkurrencer

Se navnene på de mange vindere her

Annonce
Annonce
Annonce

Giv dig selv et ansigtsløft

Ansigtsløft
Det behøver ikke at være så drastisk en beslutning at få foretaget en ansigtsløftning, for det kan gøres uden plastickirurgi. Ved hjælp af en serie nemme øvelser kan du selv stramme op på ansigtsmuskulaturen.

I ansigtet har vi 97 forskellige muskler, og ved at massere dem blidt vil de trække sig sammen og give en bedre blodgennemstrømning. På den måde arbejder musklerne for at holde huden ung og elastisk. Her følger fire nemme øvelser for pande/øjne, næse, mund og hals.


Pande og øjne
Øvelsen forebygger eller formindsker furer mellem brynene, der samtidig får et løft. Den forebygger eller formindsker også nedhængende poser på de øverste øjenlåg.
Anbring pegefingrene højt oppe på panden parallelt med øjenbrynene. Træk så fingrene ned over panden, til de er cirka en centimeter over brynene. Hold fingrenes nedadgående pres, mens du skubber øjenbrynene opad. Skub dem op og slip dem ti gange. Hold så brynene i den øverste stilling, mens fingrene fortsat presses nedad, og forsøg at løfte dem i små tag, til du føler et hårdt pres hen over panden ovenover øjenbrynene. Hold stillingen, mens du tæller til 20, og slap så af. Gør øvelsen to gange om dagen.


Næse
Næsen vokser gennem hele livet, og næsetippen bliver bredere og kan komme til at hænge lidt med alderen. Denne øvelse forkorter næsetippen.
Man sætter pegefingeren på næsetippen, som man skubber opad og holder på plads, mens man forsøger at trække den nedad ved at trække overlæben ned over tænderne. Man holder spændingen et sekund og slapper derefter af i overlæben. Øvelsen gentages 35 gange to gange dagligt.


Mund
Denne øvelse træner musklen rundt om munden og gør læberne mere fyldige.
Du lukker munden uden at bide tænderne sammen. Tag spidsen af din pegefinger eller en blyant ind mellem læberne og pres hårdt sammen. Pulsér fingeren eller blyanten op og ned, ems du tæller til 30. Øvelsen udføres to gange dagligt.

Hals og hage
Stram huden på halsen og under hagen op med denne øvelse.
Sid med hagen højt løftet. Luk munden, smil og læg den ene hånd lige over kravebenet. Træk nu huden nedad med et fast greb. Hovedet bøjes bagover til man føler et pres i hagen og i halsmusklerne. Derefter løftes hovedet til lodret position igen. Bøj igen bagud og frem til lodret igen 30 gange. Gør øvelsen to gange hver dag.

Annonce

 

Hendes Verden nr. 31/2010

 

Tekst: Birgit Søes Rasmussen
Foto: Henrik Bjerg
Publiceret: 03-08-2014

Facebook-kommentarer

Medlemskommentarer

Skriv kommentar
Du skal være logget ind for at deltage

Er du ikke medlem endnu?

 

Så meld dig ind, og få mulighed for...

 

  • At kommentere artikler, deltage i vores debatforum og give de andre brugeres billeder 'thumbs up'
  • At lave din helt egen side med f.eks. en blog, dit eget fotoalbum og meget meget mere..

Vi glæder os til, at kunne byde dig velkommen her på Hendesverden.dk!

Hendes Verden i denne uge

Dagens lækkeri